Co zapewnia Texter?
  • młotek
    wycena gratis
  • kalendarz
    krótkie terminy
  • serce
    życzliwość dla Klienta
  • aparat
    rejestr zmian w tekście
  • komputer
    faktury VAT (PDF)
  • kartka
    możliwa anonimowość Klienta
  • ludzie
    100% dyskrecji
  • karta
    różne formy płatności

PROFESJONALNA REDAKCJA TEKSTÓW


Na czym polega usługa redakcji tekstu?

Napisałeś tekst? Świetnie. Teraz ktoś powinien go sprawdzić i poprawić, czyli usunąć błędy, w tym między innymi:

     • ortograficzne,
     • stylistyczne,
     • frazeologiczne,
     • interpunkcyjne,
     • typograficzne.

Redakcja to praca nad tekstem dostarczonym przez autora. Jest to zatem kompleksowe opracowanie „surowego” tekstu: usunięcie wszelkich błędów (poza merytorycznymi – redaktor nie zna się przecież na astronomii, medycynie, fizyce kwantowej itp.), poprawa stylistyczna, zadbanie o płynność tekstu, przejrzystość, czytelność i spójność.

Myślisz może, że to proste?

Pewien klient przysłał mi do poprawy tekst zawierający zdanie: „Doradzamy w zakresie kwalifikacji wyrobów jako kosmety...” – no właśnie: kosmetyki czy kosmetyków? A tragedia – jaka jest: szekspirowska czy Szekspirowska? To jeszcze nic, bo przecież może chodzić nie o Szekspira czy Mickiewicza, ale np. o Rilkego. I co wtedy?

Szukasz kogoś, kto z laserową precyzją sprawdzi Twój tekst, wyłapie i poprawi wszystkie błędy, prawda? Znalazłeś. Jestem do usług. Zajmę się nie tylko błędami wszelkiej maści, ale zadbam całościowo o to, by tekst stał się lepszy. Mogę np. podzielić zbyt długie zdania na krótsze, wstawić lub uporządkować akapity i śródtytuły, co sprawi, że będzie się lepiej ten tekst czytało i że lepiej spełni on swoje zadanie. Każdą zmianę możesz odrzucić — decyzja należy wyłącznie do Ciebie.



Twoje korzyści:

Otrzymasz gotowy, zredagowany tekst, który możesz spokojnie i z czystym sumieniem opublikować, oddać lub wysłać. Rejestr zmian pozwoli sprawdzić, jakie ingerencje zostały poczynione, a także zaakceptować je lub odrzucić. W razie potrzeby będę się z Tobą kontaktował, by na bieżąco wyjaśniać ew. wątpliwości.

Redakcja specjalistyczna

Moi klienci oczekują niekiedy czegoś więcej niż tylko usunięcia błędów. Chcą na przykład, by tekst sprawdzał się marketingowo lub reklamowo. Tu konieczna jest umiejętna manipulacja słowem. Rządzą tym pewne reguły, ale nie musisz ich znać. Nie musisz np. wiedzieć, kiedy w tekście lepiej sprawdzi się strona czynna, a kiedy bierna. Możesz nie znać takich pojęć jak aliteracja, synestezja, paronomazja czy polisemia.

Wystarczy, że ja je znam i potrafię zastosować we właściwym miejscu. Albo usunąć, jeżeli użyto ich nieprawidłowo.

A gdy sam czegoś nie wiem (to może się zdarzyć; nie ma ludzi wszechwiedzących) – mam kogo zapytać. Nie zostawię Cię z nierozwiązanym dylematem.